Thursday 13 June 2013

Paperpieced koffiepot en double irish chain

Er zijn veel projecten waar ik mee bezig ben. En om alles eens op een rijtje te zetten zal ik ze laten zien. Dan wel verspreid over meerdere dagen anders wordt het zo'n lang verhaal...

Nummer 1:

Dit patroon heb ik bij  Sew-ichigo gekocht, ergens in mei denk ik.  Het is een  paper piecing foundation patroon. De blokken waren heel snel klaar. Waarschijnlijk omdat ik het zo leuk vond om te doen. Eerst had ik de koffiepot rechts gemaakt. Darna heb ik het patroon vergroot en dat zijn dan de pot en kopjes links. Er zijn nog meer patronen die ik nog kan maken, dus het wordt vervolgt.

 Nummer 2:
Van een hele berg rode lapjes en witte (of creme-kleurig) heb ik (samen met mijn dochter) een tijdje terug (Januari?) allemaal vierkantjes gesneden van 5 bij 5cm.  Als ik me goed herinner zo'n 3000! Het was de bedoeling om ze te gebruiken als begin en eind-lapjes tijdens andere projecten. Het was alleen zo'n rommelig gedoe op mijn naaitafel dat ik vanmorgen maar besloten heb om ze zo aan elkaar te naaien op mijn featherweight uit 1937. 

Dit zijn de eerste 2 blokken. Het wordt een 'double Irish chain'. Het patroon komt uit een boek van Bonnie Hunter . En als je links op haar site kijkt staan daar allerlei patronen. Echt heel veel! Dit project gaat natuurlijk nog wel even duren....

Deze clivia bloeide heel lang niet. Voor mijn vakantie heb ik de plant verpot en een paar dagen veel water gegeven. Toen we thuis kwamen, na 3 weken, zat er een knop in! Daar ben ik dan iedere dag een beetje blij mee.

In de volgende post komen nog meer projecten uit de kast, zeg maar.
We hopen op een beetje lekker weer in het weekend, maar het stormt hier voorlopig nog flink. Anders moeten we binnen maar wat verzinnen...niet zo moeilijk in mijn geval:)

Groetjes
Annemieke

2 comments:

Margreet said...

Dit zijn al twee hele leuke projecten !! Ik ben benieuwd wat je nog meer aan het maken bent...... fijn weekend!

Unknown said...

Wat ben je weer een moois aan het maken wens je een heel fijn weekend
Groetjes Nellie