Friday 9 March 2012

Van een pannelap, de kringloop en nieuwe huisjes


Vandaag even een pannelap geprutst. Ik zeg geprutst omdat ik vaak moest uithalen. Uiteindelijk is het goed gekomen. Hier staat hij voor de kip en een theepotje van de kringloop. Daar loop ik zo af en toe graag binnen.


Deze lus zag ik op een gekochte pannelap van Sigg. Handig toch? Je laat je binding gewoon een stukje doorlopen en dan naai je hem in het laatste stukje mee. Dat was me nou nooit eerder opgevallen en ik heb de oude pannelap al jaren! Binnenin zit badstof (je kan er dus je hand insteken) en een tussenvulling die speciaal warmte tegenhoud. Al even getest tegen een hete pan en dat gaat goed!


Nog een keer aan de haak naast een ovenwant die ik eens in Dublin kocht.


Dit is de achterkant, gave stof voor in de keuken vind ik. Gekocht hier in de VS.


De 4 rechter huisjes kwamen er deze week bij. Soms zit de deur links, soms ineens rechts ;)


Ook dit is nog een heel project. Het is een oude naaidoos op pootjes waar je alle lades van kan uitvouwen of trekken.
Ik ben aan het verven, wat nog een hele klus is.


Nou staat hij in de eerste laag rood. Er komt nog een laagje over heen en dan moet alles weer in elkaar geschroefd. Dan laat ik hem weer even zien. Dit kleine quiltje kleurt er goed bij, helemaal mijn kleuren;)

Fijn weekend allemaal,
Groetjes
Annemieke

8 comments:

betty prins said...

Lieve mooie huisjes zijn er weer bijgekomen. Je rode naaidoos wordt echt leuk, wat ziet zoiets er anders uit met een verfje!

Heleni said...

Wat zijn je huisjes leuk met de driehoekjes ertussen. Weer eens heel wat anders.
Je naaidoos wordt helemaal super.

groet Heleni

Jane in Cumbria said...

Dat is handig, die lus aan een pannelap maken - moet ik onthouden. Wat heb je leuke huisjes gemaakt! Grappig die deurtjes aan de andere kant, daar gaat het helemaal van leven.
groetjesa
Jane

AnitaS said...

Wat een leuke en vrolijke pannenlap is het geworden. Leuke huisjes er weer bij. Het naaimandje wordt heel mooi.

Marga (MarPie) said...

Handig je pannenlap. Leuk dat je zandlopertjes tussen de huisjes doet, geeft een heel leuk effect. Heb ook nog een oude in de schuur staan maar weet niet in welke kleur ik het moet gaan schilderen. Wel een heel leuk klein quiltje is die rode.
Fijn weekend, erg leuk om je in het "echt" gezien te hebben.

Groetjes,
Marga♥

Els said...

Leuk zeg die huisjesquilt! Mooi rood is niet lelijk:)

ineke said...

Leuk worden je huisjes met zandloper ertussen. En grappig dat de naaidoos een tweede leven krijgt. groetjes ineke

Ieke78 said...

Hoi Annemieke,

Ik heb je blog vandaag ontdekt, omdat ik er toevallig op stuitte. Wat is je applicatiequilt mooi! En grappig dat je ook in de Haarlemmermeer woont. Ik heb je blog bij mijn favorieten gezet, zodat ik je kan blijven volgen.

groetjes,
Ieke