Thursday 1 December 2011

Hexagonblokken 3,4 en 5 POTC (Patchwork of the crosses)

Blok 3.
Het blok lijkt niet helemaal gelijk maar dat komt denk ik omdat het niet helemaal vlak ligt. Ik heb in ieder geval dezelfde malletjes gebruikt! Deze stofjes vind ik erg mooi. Het wordt hierdoor wel een bont geheel, als dat maar goed gaat...


Blok 4.
Erg bijzonder als er dikke strepen in de stof zitten zoals hier in het midden, dan valt het hexagonpatroontje weg. Ik kreeg thuis wel het commentaar dat dit blok een beetje vreemd was omdat hij niet helemaal symmetrisch is. Maar ja, ik kan hem er altijd nog uitlaten (of niet;)


En blok 5
Weer anders van kleur. Ik moet wel, denk ik, om er een geheel van te maken, een goede tussenstof gaan kiezen. Dat wordt nog wel lastig. Of licht gebroken wit of misschien donker?



En hier is ons kleine teckeltje Lizzy, met een 'winterpak', gemaakt door mijn dochter van een oude beenwarmer.


Ze staat niet zo makkelijk stil, dus dan wordt het lastig fotograferen...


En of ze er nou echt blij mee is...

Groetjes
Annemieke

9 comments:

Inge said...

Superleuk dat jasje voor het hondje!
Wat heb je al veel blokken klaar en mooi dat ze zijn!

merumo said...

Love your blocks! They look so pretty!! And adorable doggie :)))

Phebe and Jane said...

Wat schattig, dat jasje voor het hondje. Ik vind je blokken echt supermooi.
Groeten,
Marian

Hennie said...

Prachtige blokken heb je gemaakt! ! ! Het vest voor Lizzy, goed bedacht, heerlijk warm voor de winter, maar ik geloof niet dat zij er ook zo over denkt.

Groetjes Hennie.

betty prins said...

Wat zijn je blokken mooi! Echt, wat je met zo'n malletje kan maken! Ja, en te kleurrijk is toch alleen maar leuk en mooi!
Het geel van Lizzy's jasje past er ook mooi bij.......

ineke said...

Echt mooi joh en die kleuren ja dat vind ik ook altijd zo lastig succes groetjes ineke

Anonymous said...

Mooie blokken. En Lizzy, wat lief!
Marjo

Supergoof said...

Ze ziet er wel heel schattig uit,...
Bregje zou de beenwarmer alleen al voor haar nek nodig hebben,....
;o)

Jane in Cumbria said...

Prachtige blokken! Zwart lijkt me ook wel erg mooi als tussenstof...
Lizzy is een schatje!
groetjes
Jane