Monday 16 January 2012

Kellie's huisjes

Morgen gaat mijn dochter naar Brighton (Engeland) voor zo'n 5 maanden, om daar te studeren. Ik vind het natuurlijk heel leuk en spannend voor haar (ze moet daar bijvoorbeeld nu nog een kamer zoeken) ... Tegelijkertijd ga ik haar missen, dat weet ik nu al;)


In een paar dagen maakte ze uit mijn oude restjesbak nog een top met huisjes. Helemaal zonder plan en zelf bedacht. Het begon met het maken van grote blokken in een kleurstelling. Overal lagen stapeltjes stof, gesorteerd op kleur.


Daarna werd alles handig aan elkaar gezet. Steeds tussendoor alles strijken en bijsnijden.


Alles wat ze gebruikt is even 'geleend' en dus naait ze op een oude naaimachine, snijdt op een oud matje met een oud mes en oude lineaal van mij. Dat werkt allemaal prima. Tips geven of hulp bieden hoef ik niet (lees: mag ik ook niet) want dat is echt niet nodig zoals je op de foto's kan zien.





Dit is de achterkant. Ik had de top even op het raam geplakt en nu de zon erdoor schijnt lijkt het net glas-in-lood!


Nog eentje van de achterkant.



Gaaf geworden toch?? En ook nergens hobbels of bobbels door al die schuine lapjes, helemaal netjes glad, dat vind ik nog wel eens lastig. Net nog even deze laatste foto's op het balkon genomen. Ik hoop nog eens betere buiten foto's te maken als hij helemaal af is. Voorlopig moet de top (en ik) nog even wachten, want eerst komt Brighton!

Groetjes
Annnemieke

17 comments:

Supergoof said...

Wat knap!!
Het is een geweldige quilt!
Heel veel succes de komende tijd met het Engeland avontuur.
:o)

Karen said...

Oh, I love your quilt, like piecing a puzzle together!

Anje said...

Wat een Quilttalent, het is een pracht geworden..... sterkte met "het even zonder elkaar".
Bewonderingsgroetjes Anje.

Inge said...

Ik heb de foto's met stijgende verbazing en bewondering bekeken. Jeetje, wat geweldig. Als je op deze manier een quilt kunt maken, heb je echt talent. Ik vind hem schitterend geworden! Heel veel complimenten en applaus voor je talentvolle dochter!

Groetjes,
Inge

Margreet said...

Nou, die heeft echt talent zeg!! Heel erg mooi gedaan. Veel succes/plezier in Engeland voor haar hoor! Groetjes, Margreet

Heleni said...

Oh wat mooi. Ze heeft aanleg hoor.
Succes voor haar in Engeland.

groet Heleni

Wieke van Keulen said...

Woh, Annemieke, dat is een dochter met talent. Wat een prachtige huisjes en ook leuk die foto waarbij het lijkt alsof het glas en lood is (ook een idee trouwens). Misschien kun je de top als herinnering nog even 6 maanden laten hangen.

Anonymous said...

Wow! Wat een kunstzinnige dochter heb jij. Volgens mij kan zij haar werk verkopen! Wil ze niet lid worden van de Meerquilters??!

Sew Create It - Jane said...

That is stunning! What a fabulous use of colour! Thanks for sharing.

Phebe and Jane said...

Wat een aparte quilt. Mooi met al die kleuren. Veel sterkte de komende maanden. Hopelijk heeft je dochter een leuke tijd.
Groetjes,
Marian

Anonymous said...

Wat een creatieve dochter!!!
Leuk dat ze naar Engeland gaat. Een hele ervaring voor haar.
Marjo

ineke said...

Jeetje wat ziet dat er goed uit zeg knap hoor (de genen van haar moeder) succes met aankomende avontuur. groetjes ineke

Gert said...

Wat een vrolijke huisjes, heel anders dan de huisjes die momenteel zo populair zijn. En met de zon er achter lijkt het inderdaad net glas-in-lood.

Marga (MarPie) said...

Wat een talentvolle dochter heb jij. Deze is echt een plaatje, vraagje hoe groot is hij nu?
Dit is mnet recht een huisjes quilt. Weet van verbazing eigenlijk niet eens wat ik moet schrijven. Ben heel benieuwd wat ze er over die paar maanden uiteindelijk van gaat maken, tja een quilt maar hoe verder nu. Wens haar heel veelplezier in Brighton.

Groetjes,
Marga♥

ale balanzario said...

beautiful quilt!!

Anonymous said...

I wish my mom could do the same things :))

Wilma said...

Gave foto van de achterkant zo tegen het licht. Ik vind het knap van je dochter. Stoer.