Monday 9 January 2012

Eerste 5 huisjes en nieuwe PTOC hexagon blokken.


Eindelijk kan ik mijn eerste 5 huisjes laten zien! Het maken ervan is best nog wel tijdrovend maar wel leuk om te doen. Ik gebruik rode, roze en beige/witte en soms een beetje gele restjes stof.

Hier komen dan de nieuwe "patchwork of the crosses" blokken nummers 10 t/m 18:
blok10
blok11
blok12
blok13
blok14
blok15
blok16
blok17
en blok 18.

De stof die eronder ligt is de stof die als een rand om de blokken komt. Ieder blok krijgt dan 24 hexagons in beige eromheen.


Zoals bij dit blok nr 7. Nooit gedacht dat ik nog eens zoveel met de hand zou doen! Mijn plan is om in totaal 36 blokken te maken, dus ik ben met de blokken op de helft!
Ik ga gauw nog meer huisjes op de andere blogs bekijken, want het is er de laatste tijd niet veel van gekomen. Ik moet nog steeds keuzes maken in wat ik doe, zodat ik niet te moe word ( van de ziekte van Pfeiffer, ook wel Mononucleosis geheten) en 's middags slapen. Maar het gaat wel vooruit, gelukkig.

Tot de volgende keer,

Groetjes
Annemieke

9 comments:

Wilma Kuin said...

Oh wat een mooie huisjes!!!
Zo wil ik ze ook wel,..

De blokken liggen hier ook nog ergens. Met veulste veul bezig,..
;o)

Pfeiffer heeft hier ook zijn intrede gedaan en is dochter beter,.. pfff,... vermoeiende ziekte hoor,..

Phebe and Jane said...

Wat zijn je patchwork of the crosses blokken mooi!!!!
Groetjes,
Marian

Heleni said...

Prachtige huisjes hoor. De andere blokken zijn ook erg mooi.

groet Heleni

Inge said...

Wat een mooie huisje heb je gemaakt!
En dan die blokken, wat zijn ze geweldig en zó mooi gemaakt. Wat werk jij netjes, pfieuw..... wat vind ik dit schitterend!!
Fijn dat het langzaamaan wat beter gaat. Blijf je maar in acht nemen, het zal nog wel even duren voor je weer de oude bent.

Fijne dag,
Inge

Anonymous said...

Your houses are so beautiful Annemieke, lovely fabrics! I also love the "Patchwork of Crosses" blocks you have made.

betty prins said...

Wat een schitterende blokken laat je zien, Annemieke, ja en de huisjes zijn schattig (maar wat een werk nog....)Beterschap!

Annette said...

All your blocks are beautiful. I love the color choices of your little houses.

ineke said...

Wat zijn ze moooooooi.
Ja rust is heel belangrijk bij het uitzieken.Hoop dat je snel weer wat meer energie krijgt. groetjes ineke

Karen said...

Sweet houses and fabulous POTC blocks!!!! I was thinking about mine the other day and have to find some time to cut out the next round of pieces.