Friday 20 January 2012

Strandhuisjes, huisjes met tuintjes en POTC update

Allereerst wil ik jullie bedanken, ook namens mijn dochter, voor de leuke reacties op de foto's van haar quilttop! Ze is nu in Brighton en vond gisteren al een kamer. Misschien kan ze er morgen in. We bellen en mailen zo af en toe, dus ik zit zo half met mijn hoofd en hart daar, bij haar ;)


Dit strandhuisjesproject lag al lang te wachten en is een project van mijn quiltbee de Meerquilters. We besloten afgelopen keer dat ieder wat huisjes zou maken. Samen moet dat genoeg huisjes opleveren voor een nieuwe quilttop. We namen allemaal stukjes van deze stoffen mee. Ik hoop binnenkort het resultaat te laten zien. Heel anders dan de huisjes weer van hieronder.


Dit is mijn plan voor de huisjes van het 'Building houses from scraps' project. Zonder tussenbanen, maar met blokjes ertussen zodat het lijkt alsof er blokken op hun punt staan. Het zal beter te zien zijn als er meer aan elkaar vast zitten, maar dat komt nog natuurlijk. Zo lijkt het, vind ik, alsof sommige huisjes tuintjes hebben!



Deze vier blokken van mijn POTC project liet ik nog niet eerder zien. Bij een aantal blokken zitten er nu lichte randen aan zodat je een beetje kan zie hoe het straks gaat worden. Ik ga nu de kleine tussenblokjes maken.


Ik heb nu 8 blokken af met lichte buitenrand en 12 blokken zonder rand. In totaal wil ik er 36 maken, zodat de quilt minstens 1.80m bij 1.80m wordt.


Goed weekend,
Groetjes,

Annemieke

9 comments:

Wieke van Keulen said...

Tjonge, Annemieke wat ga jij professioneel te werk. Prachtig, stuk voor stuk, de quilts die jij maakt. Leuk dat je de huisjes op zo'n eigen wijze presenteert. Leuk om ze in een nieuw licht vierkant te plaatsen. Je strandhuisjes zijn ook top en ik ben heel erg benieuwd naar het complete werk van je groep. En je laatste blokken, geweldig.

Heleni said...

Wat een leuk idee om er andere blokjes tussen te zetten. Ze lijken inderdaad een tuintje te hebben.
De strandhuisjes vind ik ook erg leuk.

groet Heleni

betty prins said...

Wat een goed idee om je kleine huisjes zo te verwerken! Je tuinhuisjes zijn ook mooi zo met die streepstof! Maar jouw blokken vind ik echt bijzonder, wat zal dat een mooie quilt worden.

Inge said...

Hartstikke leuk om je huisjes op deze manier aan elkaar te zetten.
Wat heb je al veel blokken gemaakt van het POTC project en allemaal even mooi.
Eigenlijk kan je wel zien waar jouw dochter haar talent van heeft!

Fijn weekend,
Inge

Ellie said...

Wat leuk die huisjes met tuintjes! Goed idee. De strandhuisjes zijn ook erg mooi, leuk met de streepstoffen.
Van de POTC had ik nog nooit gehoord, wat prachtig zijn die blokken!
Geweldig mooi allemaal.
Groetjes, Ellie.

Annemarie said...

Je hebt een dochter met talent! Wat een mooie quilt heeft ze gemaakt zeg en wat zal je haar missen de komende maanden. Je huisjes zijn echt leuk zo met de blokjes ertussen, heel orgineel!Groetjes, Annemarie

Sue-Anne said...

Love all your little houses and your POTC blocks are gorgeous!

ineke said...

Wat worden je huisjes leuk, apart zo. Je potc blokken zijn erg mooi. Je pakt het goed aan zo te zien. groetjes fijn weekend ineke

libbyquilter said...

so many beautiful projects and you clearly have excellent skills~!
i'm glad i popped in for a visit.

:-)
libbyQ