Monday 7 May 2012

boek: 'The Fabric of Sociëty' en boxed pouch (stoffen tasje)

 Zaterdag kocht ik dit boek bij Petra Prins in Zutphen:  The Fabric of Sociëty van Annette Gero . Een erg mooi en interessant boek over de geschiedenis van de quilts in Australië tot 1960. Het is niet goedkoop maar zeker de moeite waard.
 Behalve veel informatie en mooie foto's, staan er ook 29 patronen in van oude quilts, uitgevoerd door Kim Mclean. Hier boven zie je bijvoorbeeld  deze quilt ( dit is dus de echte..)van de Dancing Dollies.

 Net las ik bij Debby een berichtje over een: stoffen 'Boxed pouch'. Een hele naam voor zo'n tasje, maar hij doet zijn naam wel eer aan, want hij is echt vierkant op de hoeken en blijft goed in vorm.  Ik maakte hem in een half uurtje, echt heel snel! En heel leuk om te doen. Die gaat woensdag mee naar mijn moeder haar verjaardag!

 Je naait dwars door het uiteinde van de rits heen. Ik wist niet eens dat dat zomaar kon, maar het ging prima.


Hierboven stopte ik even mijn leesbril erin, past echt makkelijk. Het patroon komt weer oorspronkelijk bij Modern quilt love ( ik kan even nergens haar eigen naam vinden) vandaan. Een beschrijving met heel duidelijke foto's. Het is dat ik even geen rits meer had in die maat, anders was ik er vast nog een gaan maken vanavond, zo leuk vond ik het om te doen.

Groetjes
Annemieke

7 comments:

Sew Create It - Jane said...

That looks like a really interesting and inspiring book.

Supergoof said...

Inderdaad, sluit me helemaal bij de vorige spreekster aan!
;o)
Fijne dag vandaag!

Wieke van Keulen said...

Wat een prachtig boek Annemieke, en wat een leuke etui heb je gemaakt. Ik heb ook genoten van de foto's van de quilts die je hebt gezien in Nantes. Prachtig en wet heerlijk dat je deze foto's deelt. Voelt alsof ik er ook een beetje bij ben geweest.
Groeten, Wieke

Phebe and Jane said...

Dat lijkt me zo'n mooi boek. Maar ja, voor die prijs kan ik ook heel wat lapjes kopen..... Dilemma.
Groetjes,
Marian

Marga (MarPie) said...

Ziet er mooi uit het boek, heel veel plezier ermee maar volgens mij heb je dat la. Kadootje voor je moeder is helemaal te gek, doet je moeder ook aan handwerken of is het echt voor een bril enzo?
Dank je wel voor de link ga dit tasje ook zeker maken.

Groetjes,
Marga♥

ineke said...

Mooi boek (die dansende damentje ik was er op slag verliefd op)en wat een leuke tasjes. Een half uurtje echt zo kort ga me er een keer aanwagen(denk ik, tijd heb) Fijne dag ineke

Carin said...

Zucht ... wat zou ik dit boek graag hebben, maar ik denk dat ze daar wel allemaal uitverkocht zijn.
Vanuit Australie zijn de verzendkosten zo giga hoog voor dit boek.