Sunday 3 August 2014

Happy Birthday Goofie and two finishes!

 Onze Goofie, ruwhaar teckel,  is gisteren 14 jaar geworden! We zijn nog steeds super blij dat hij nog bij ons is, al kampt hij met steeds meer gezondheids probleempjes. We vonden het gezellig gisteren, voor Goof is het altijd gezellig, als we maar samen zijn en er genoeg eten is.

Goofie, our dachshound, turned 14 yesterday! We are very glad he is still with us all though he is having more health problems now he is getting older. We had a nice day. Goofie thought so too: as long as we are together and there is enough food he is always a happy dog.

Dit is een geocache quilt die ik gemaakt heb voor de verjaardag van mijn man. Ik maakte hem ter gelegenheid van de 5000ste gevonden cache in juli dit jaar.( Hier kan je alles over het spel geocachen lezen).

This is a geocaching quilt (you can read about the game: geocaching here ) I made for my husbands birthday. I made the quilt on the occasion of our 5000th  cache found in july, this year.


Onze geocache naam is: Cache-amount en daarom maakte ik het logo links boven. Alle applicaties heb ik met de machine gedaan. Het quilten deed ik met de hand met een nr. 8 dik haakgaren in geel.

 In geocaching every one has a cache name and our name is : Cache-amount, so I made our logo, on the top left. All the applique is done by machine. The quilting is done by hand with a nr 8 crochet yarn in yellow.

 De rest heeft natuurlijk ook met geocachen te maken maar daar zal ik maar niet alles over uitleggen, wordt zo'n lang verhaal. De quilt is in ieder geval goed ontvangen.

All you can see on the quilt has to do with geocaching but I won't explain everything about it, it will be to much about geocaching. My husband appreciated the quilt so mission accomplished. 


Deze gehaakte deken is klaar.

 I finished this crocheted blanket this weekend.

 De maten zijn: 75cm bij 1,33cm, niet zo groot maar ik wilde hem graag afmaken.

 It turned out this size: 75cm by 1,33cm, not so big but I just wanted it being finished.


Ik heb er een blauwe rand omheen gehaakt die verassend goed uitpakte vond ik. Soms zie ik zoveel projecten om me heen dat het een goed gevoel geeft om er een af te maken. Ik wil Hannah bedanken voor haar patroon van de 'as-we-go stripey blanket' . Het is heel duidelijk geschreven met erg veel foto's.

The blue, sculpted border was a nice surprise. After seeing so many projects around me, it felt good to finish this. Thanks Hannah for the pattern of the 'as-we-go stripey blanket' . The pattern is written very clear and with a lot of photo's in it.

Groetjes
Annemieke

8 comments:

Marja said...

Heerlijk weer een paar affo's.



Groet,

Elizabeth said...

Prachtig zo'n themaquilt! Daar is je man vast erg blij mee! En je deken.....mooie kleuren, je bent klaar voor de winter!

ineke said...

Leuke affo's. En Goofie ziet er wel
lekker jarig uit. Zo van wie doet mij wat. Fijne dag ineke

Pauline said...

Gefeliciteerd met 14 jaar Goofie, dat mag zeker gevierd worden met een gezellig samenzijn en genoeg eten.
Ik vind je geocache quilt heel leuk, dat jullie nog maar vele zoektochten samen mogen maken: op naar de 2000!
Je deken ziet er lief uit, mooie kleurtjes, leuke streepjes.

Lida said...

Prachtig, je quilt en je gehaakte deken, allebei mooi!
Groetjes
Lida

Unknown said...

OOhhhh!
Ik ben helemaal weg van je dachshund.
Als we ooit een hond nemen, bestaat er heel veel kans dat het er zo eentje is. Ik val vooral op ruigharige teckels. Hij is geweldig en ziet er enorm lief uit.

Je stripey blanket ziet er schitterend uit, heel zomerse kleuren, ik zie het ZO in de ligstoel liggen, nonchalant over de leuning.

En je quilt in blauw-wit-rood van de vorige post vind ik bijzonder goed geslaagd, helemaal mijn kleuren.

Liefs van
Brigitte

Esperanza said...

Muy bonito todo lo que haces. un beso desde España,.

Nifty Quilts said...

I like your geocaching quilt--very abstract and modern, yet lively. Five thousand geocaches is quite an accomplishment! Beautiful, beautiful crochet blanket. Looks like you're having lots of creative fun!