Friday 4 February 2011

Quiltklusjes en applicatie-omslag

Dit is een omslag voor mijn quilt-notitieboekje. De applicaties zijn gemaakt met de machine en dus snel klaar. Het ontwerpje maakte ik al tijdens de maandelijkse quiltbee van de Meerquilters waar ik lid van ben. Altijd heel gezellig!

I made this for my quilt-notebook. The applique was done by machine and I did the design during our monthly meeting at my quiltbee: de Meerquilters. I like it very much to be there with the other ladies.


De achterkant:

The backside:



Zo zit het boekje erin:

This is how it fits in:


En er wordt hard gequilt aan mijn laatste applicatie-blokken. Voor het eerst gebruik ik garen van het merk Weeksdyeworks wat ik kocht bijQuilt it & Dotty. Ik vind het erg mooi garen. Het is geen egale kleur maar de kleur verloopt langzaam van licht naar donker en terug. Het is wel minder dik dan het katoenen garen waar ik enkele andere blokken mee gequilt heb maar er is ook wat makkelijker mee te werken. Omdat ik deze quilt gebruik om van alles op uit te proberen heb ik ook gewoon het garen afgewisseld.

And again I'm hard at work finishing the last appliqueblocks. I used Weeksdyeworks quityarn for the first time to try out. I like it very much. there are different tones of color in just one piece of thread. I'm just trying this out here. There is what this quilt is for actually.
It is easier to work with this yarn than with the thick coton thread I used before.




Dan heb ik de afgelopen weken het laatste blok ook in elkaar gezet. De ster is ook een 'onder in mijn kast gevonden' blok. Ik wilde hem er al eerder in doen, dan toch weer niet en nou zit hij er toch in samen met gekleurde balletjes en 2 teckels.

The last block is this one with the blue feathered star. It has been in my closet for several years. I finally decided to put it in here. I like the pattern very much. I remember working on it, every millimeter too much was a big problem in the block. Good for practising to work accurate. Than there are coloured balls and two teckels (dachshounds).



De balletjes waren erg leuk om te maken van de restjes die ik nog had. Ik heb ze op een vierkant lapje genaaid en daarna een 'raampje' in het rond opgelegd en vast genaaid. Die balltejes ga ik vast nog vaker gebruiken.

The balls were very much fun to make, I will defenitely try them again.



De teckels komen uit het boek It's raning cats & dogs van Janet Kime. De teckels zijn met de paperpiecing methode gemaakt. Teckeltjes horen een beetje bij mij want ik heb er twee. Hier is Lizzy nog weer even, in haar mandje onder de computertafel.

The teckels are from the boek It's raning cats & dogs by Janet Kime. I made them using the paperpiecing method. I wanted to put in 2 teckels because I have two of them like Lizzy here under my computertable:




Volgende week worden vlak bij mij in de buurt de patchwork en quiltdagen in het Expo Haarlemmermeer gehouden. Ik kijk er erg naar uit en tel de dagen af!

Next week a big quiltshow ( and a lot of shops) patchwork en quiltdagen will be held near by at the Expo Haarlemmermeer. I'm counting the days!

Gezellig weekend,

Groetjes
Annemieke

9 comments:

ria vogelzang said...

Wat een leuke dingen laat je zien, Annemieke!
En die balletjes zo naast die ster! Leuk!!
Geen wonder dat je wat hebt met teckeltjes........ wat een schat van een teckel is dat!! Die oogjes! :)
Geniet ze!

betty said...

Wat een leuke dingen zie ik hier..., die ballen en teckels zijn zo goed, echt iets om vaker te gebruiken. Je boekomslag is perfect! Graag kom ik nog eens terug!

MarianneD said...

Wat een leuke omslag Annemiek!
En waar ik helemaal weg van ben is die foto van je teckel...wat een schat!!

Marieke said...

Wat een mooie dingen laat je zien: prachtig dat quiltgaren dat van kleur verandert. En wat quilt je mooi en regelmatig! Misschien tot ziens bij de Quiltexpo. Ik ga er op vrijdag heen.

Julia said...

Everything is beautiful Annemieke..
Have fun at the shows.
Julia ♥

quilting Jeannet said...

Per toeval op je blog terecht gekomen, wat maak je een leuke dingen! die hexagonnen in die bloemenvaas vind ik helemaal vreselijk leuk!

groetjes, Jeannet

Carin said...

je omslag is geweldig geworden. Het garen van weeks dye works gebruik ik regelmatig om te borduren, ze hebben zo mooie kleuren !
Je blok met de teckels vind ik ook erg mooi. Wij vinden ruwharige teckels ook zo erg leuk maar dat komt omdat we verzot zijn op ruwharige jack russels. Veel plezier bij de quiltbeurs, helaas kunnen wij niet gaan ivm de revalidatie van DH's knie. Wel jammer want schoonmoeder woont in Haarlem dus dat was dan maar een stukje rijden geweest vandaar uit. DH komt ook uit Haarlem maar samen wonen wij in Limburg dus dat is voor nu iets te ver rijden vanwege die knie.

Jane in Cumbria said...

Prachtige dingen maak je. Die teckeltjes zijn zo schattig. Het staat allemaal zo leuk bij elkaar.
De balletjes vind ik ook erg mooi.
groetjes
Jane

dutch sisters said...

Wat laat je toch veel moois zien, maar je teckel is echt helemaal super!