Monday 8 February 2010

scraps



I found these scraps in a big box and there were really piles of them. It seemed boring to use them again because most of them I already used in quilts for my kids more than 20 years ago. Last week I wanted to clean up a lot of the old stuff, so I sewed everything together in one big top using a pattern on the website of Bonny Hunter Only I started with squares 6x6cm and in the pattern Bonny started with strips which is an easier way of doing it, I think. It was really great fun making this top although it is maybe a bit too scrappy!

Deze scraps zaten in een grote doos en de meeste zijn al meer dan 20 jaar oud. Van sommige stoffen echt grote stapels vierkantjes van 6x6 cm groot die ik gebruikt had voor quilts van de kinderen. Het leek me saai om ze weer in een quilt te gebruiken maar nu heb ik een opruimbui! Alles heb ik aan elkaar gezet en gebruik gemaakt van een patroon van Bonny Hunter. Alleen begon ik met vierkantjes en in het patroon begint Bonny met 'strips', wat makkelijker is om te doen. Hij is wel een beetje rommelig geworden maar het was echt heel leuk om te doen!

Groetjes

Annemieke

No comments: